مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

بیمه باربری چه فایده و کاربردی دارد؟ این سوال مهمی است نزد بسیاری از فعالان حوزه تجارت. چرا که در برخی از سازمان های دولتی مثل گمرک یا بانک مرکزی و بانکهای گشایش کننده اعتبار، فلسفه داشتن بیمه صادرات و واردات کالا کمتر توضیح داده شده و فقط از بیمه نامه باربری به عنوان یکی از مدارک لازم برای واردات یک کالا یا محصول نام برده شده است.

image-20200602093525-1.jpeg

وقتی شما قصد دارید کالای خود را به کشوری صادر کنید یا اینکه کالاهایی را از کشورهای دیگر به ایران وارد کنید، عملاً خودتان مسئولیت حمل کالا را به عهده نخواهید گرفت و از یک باربری بین المللی و وسیله حمل مثل کشتی، هواپیما، کامیون و تریلر کمک خواهید گرفت. با این وجود کنترلی روی اتفاقاتی که ممکن است در طول مسیر برای کالای شما بیافتد نخواهید داشت. از طرفی اگر در زمان حمل کالا، یا بارگیری و تخلیه در بندر یا انبار، حادثه ای رخ دهد، این کالای شماست که آسیب دیده و سرمایه را بر باد داده است.

حالا بیمه باربری به یاری شما خواهد شتافت. شرکت بیمه محموله را به ارزش خاصی بیمه کرده است و خطرات بیمه نامه هم مشخص است. در زمان خسارت کافی است که به شرکت بیمه رجوع کنید و اعلام خسارت کنید و بعد از کارشناسی خسارت، مبلغ آسیب وارد شده را دریافت کنید.

به همین راحتی، خواهید دید که تجارت شما و سرمایه شما هیج آسیبی نخواهد دید.

حتی بانک هایی که گشایش اعتبار برای صادرات و واردات انجام می دهند هم به همین دلیل از شما درخواست بیمه نامه باربری کالا می کنند. چرا که به این صورت تضمین خواهد شد اعتبار اختصاص داده شده به دلیل از دست رفتن بخشی یا همه محموله مورد نظر دچار خدشه نشده و مراوده مالی هم با اطمینان بیشتر صورت خواهد پذیرفت. برای ترخیص از گمرک هم یکی از اصلی ترین مدارک، بیمه باربری است. که بدون آن کالا از گمرک ترخیص نخواهد شد.

در طول سالهای اخیر شرکت های بیمه خصوصی هم در زمینه صدور بیمه های باربری فعال تر شده اند و رقابت در این حوزه باعث شده است که بیمه نامه های باکیفیت بالاتری هم در دسترس بیمه گذاران و مشتریان قرار گیرد. حتی بانکهای خصوصی هم توانسته اند با گشایش اعتبار برای فعالان حوزه صادرات و واردات و همچنین شرکت های تولیدی که بخشی از مواد اولیه خود را از طریق واردات تأمین می کنند، فضای تجارت بین المللی را حتی در شرایط تحریم هم برای شرکت های ایرانی فراهم آورند. یکی از این شرکت ها گروه مالی سامان است. جایی که بانک سامان به عنوان یک بانک خصوصی با سابقه عالی در تجارت ارزی و بیمه سامان که توانسته اند بخش زیادی از بازار صادرات و واردات ایران را پوشش دهند. برای اینکه بدانیم بیمه باربری چطور محاسبه می شود و چه پوشش های بیمه ای دارد، کافی است که به یکی از شعب بانک سامان یا نمایندگی بیمه سامان مراجعه کنیم و از کارشناسان بیمه و بانکی در این حوزه مشاوره بگیریم.

کد خبر 517315

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha